KÖPVILLKOR

Nedan beskriver vi våra villkor för frakt. De gäller primärt online men för att förtydliga så har vi även listat vissa skillnader mot butik. Att handla i vår webbshop är tryggt och enkelt. Vill du ha ytterligare personlig service så besök gärna vår butik i Höllviken. Vi eftersträvar att bemöta dina frågor så snabbt som möjligt för att du ska känna dig trygg med att handla på Sommarboden både online och i butiken.

PRISER

Om någon eller några artiklar på din order skulle ha en längre leveranstid förbehåller vi oss rätten att justera till 2024 års pris. Vi ber om ursäkt för detta och kontaktar dig om det skulle inträffa. 

VILLKOR FRAKT ONLINE

Frakten vid onlineköp är från 99 kr till 489 kr. 
Vid hammockset och flockdynor så är frakten alltid 399 kr.
OBS! Vid fraktalterativet Hemleverans ingår EJ montering vid köp av möbler och grillar. Onlineköp av större varor levereras till närmsta dörr/hinder och det ingår ingen inbärning.
Du kan även välja fraktalternativet monterat och inburet mot tilläggskostnaden 699 kr om du bor i Skåne.

Vid utvalda rea/kampanjvaror tillkommer en fraktkostnad från 489 - 699 kr (vid onlineköp). Vid rea/kampanjvaror inredning tillkommer det en fraktkostnad med 99 kronor (vid onlineköp). 

OBS! Vid köp av REA-varor är ordern EJ automatiskt bindande i händelse av slutförsäljning och vi förbehåller oss rätten att avbryta en order om vi säljer slut. Vi meddelar då att varan slutsåld och beställer EJ till REA priset.
Montering ingår EJ vid köp av möbler och grillar vid ev kampanj.
Bor du i Skåne kan du köpa tillvalet montering för 699 kr.

OBS! Vid hemleverans till öar eller andra ställen som saknar fast vägförbindelse sker leveransen till transportbolagets närmsta terminal eller brygga.  

Sommarboden förbehåller sig rätten att debitera terminalhyra i det fall kund ej tagit emot varor och dessa går åter till terminal och åter i retur. Outlöst paket 299 kr, outlöst hemleverans (möbler) 699 kr.

ÅNGERRÄTT-DISTANSHANDEL

När du handlar i vår webbshop gäller distanshandelslagen.

Din rätt som kund är att ångra ditt köp inom 14 dgr efter att du mottagit varan. Förutsättningar för att åberopa ångerrätten är att varan då är i lika gott skick som när du fick den, vilket innebär oanvänd och i sin originalförpackning samt att du anmäler din önskade retur till Sommarboden inom 14 dgr från att varan mottagits. Sommarboden förbehåller sig rätten till att ev göra värdeminskning om varans skick ej är nyskick och ej kan säljas som ny till annan konsument.

Vi har inga fria returer utan du står själv för returkostnaden (den faktiska fraktkostnaden) tillbaka till oss som kan bli annorlunda än den fraktkostnaden som du betalat när du gjorde ditt köp i vår webbshop. 

 

LEVERANSVILLKOR BUTIK

Vid butiksköp av möbler och grillar på ordinarie priser över 15.000 kr ingår leverans och montering inom 5 mil, mer än 5 mil men max 10 mil kostar från 599 kr inom SKÅNE. Vid köp under 15.000 kr tillkommer kostnad för leverans och montering 599 kr, längre än 5 mil från 799 kr.
Släp finns att låna gratis och måste bokas i förväg.
Du kan välja att hämta varorna själv i egen regi på förutbestämd tid på vårt lager.


FRAKTBOLAG

Sommarboden anlitar Schenker och PostNord. Möbler och större gods levereras omonterat vid närmaste dörr. Vi använder som regel tjänsten "Hemleverans" till privatpersoner och då ringer/sms:ar transportören alltid innan de kör ut för att stämma av att kunden är hemma. Leverans sker dagtid och avisering sker oftast ena dagen och utkörning dagen därpå. OBS! Avvikelser kan förekomma från ort till ort.

Det finns inte möjlighet att boka om/skjuta på en pågående leverans av kunden. Ev. merkostnader som uppstår pga kund ej följer villkoren faktureras kund, sådana kostnader kan vara s.k. bomkörning - ingen hemma på avtalad tid, terminalhyra för ej uthämtat gods.
Avvikande leveransadress utförs mot avgift 300 kr.

Mindre paket sänds till Schenkers eller PostNords utlämningsställen och SMS-aviseras med uppgift om när du kan hämta ditt paket.

Det är viktigt att fylla i aktuellt mobilnummer och mailadress på din order så det blir lätt att nå dig, både för Sommarboden och vid leveransen av dina varor. Kostnad för avisering via brev tillkommer med 69 kr när telefonnummer saknas.

Vid större volymbeställning förbehåller vi oss rätten att offerera frakten till dig innan den sänds, trots att vårt system automatiskt sänt ut en orderbekräftelse. Orderbekräftelsen är inte bindande per automatik och vi har möjligheten att häva köpet.

Sommarboden förbehåller sig rätten att annullera en order i händelse av slutförsäljning eller i händelse av tekniskt fel såsom pris.

Du kan också välja alternativet HÄMTA SJÄLV i butiken och det är kostnadsfritt. Tag alltid kontakt med butiken innan du hämtar så du vet att varorna är klara för avhämtning.

 
EJ UTLÖSTA PAKET

Vi debiterar 299 kr för att täcka våra hanteringskostnader/frakt för ej uthämtade paket. Notera att om du inte tar emot eller hämta ut en försändelse räknas det inte som att du har meddelat att du ångrat ditt köp. Debitering för den aktuella fraktkostnaden sker därutöver med faktisk kostnad oavsett om kunden fått en fraktfri leverans eller ej. Tänk på att kontrollera adressen om du skickar till någon annan. Felaktiga eller inkompletta adressuppgifter kan göra att paketet skickas till fel adress eller kommer bort i posthanteringen! Vi ersätter inte förlorade paket om felaktiga eller ofullständiga adressuppgifter lämnats.

 BETALNING

Kan ske på följande sätt: Kortbetalning genom en säker betalningstjänst där vi anlitar Svea checkout för en säker betalning. Du kan välja att betala med Svea faktura eller Svea konto. Fakturan från Svea skickas till dig på den mailadress som du anmäler vid din order.

 LEVERANSTID

Leveranstid för större gods som finns i lager är normalt 3-10 vardagar, men kan bli något längre i högsäsong. Mindre paket 1-3 dagar, OBS! Variationer kan förekomma från ort till ort.

SKADAT GODS

Ibland händer det att gods skadas under transport. Du har därför ansvar för att syna godset när du kvitterar mottagandet. Du måste därför närvara vid leveranstillfället personligen. OBS! Godset måste tas emot av kunden även om det är skadat. Be transportören att notera en eventuell skada på fraktsedeln. Kontakta Schenker/PostNord och gör en skadeanmälan inom 1 dag. Tag därefter kontakt med Sommarboden och meddela det skadenummer du erhållit. Tänk på att ingen ersättning lämnas om skadeanmälan ej har gjorts inom 1 dag. Anmäl också skadan genast till Sommarboden. En retur sänd utan kontakt med Sommarboden godkänns ej.


SÄKERHET

Vi kommer under inga omständigheter att lämna ut några personuppgifter utan medgivande från personen ifråga. Detsamma gäller även för e-postadresser.

Logga in
Are you in the right place?
Choose country
Continue to sommarboden.se